Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 2a – Język polski
Temat: Doskonalimy sztukę pisania recenzji filmowych.
Na ostatniej lekcji z przyjemnością zatopiliśmy się w bogactwie różnorodnych gatunków filmowych i podjęliśmy próbę zdefiniowania kilku z nich. Dużym zainteresowaniem cieszył się film historyczny oraz przygodowy. Wiele zekranizowanych lektur szkolnych mieści się właśnie w tym obszarze.
Filmowe ekranizacje lektur szkolnych ( w tym-tym historycznych) to właściwie osobny rozdział w historii kinematografii. Wraz z rozwojem kina twórcy sięgali po sprawdzone, najlepsze historie, stworzone przez wybitnych pisarzy i poetów. W zamyśle tworzone były jako uzupełnienie odbioru znakomitych dzieł literackich, dziś niekiedy są również zastępstwem dla samej literatury. Wielkim powodzeniem wśród uczniów cieszy się bogata kolekcja lektur szkolnych online na vod.pl . Zobaczcie sami:
https://vod.tvp.pl/kolekcja/lektury-na-ekranie,47077909
Znajdziecie tam wybitne ekranizacje lektur, które przerabiamy podczas zajęć języka polskiego. Dziś samodzielnie wybierzcie sobie dowolny film historyczny, który w tym tygodniu obejrzycie w domu i spróbujcie zredagować jego recenzję.
DLA PRZYPOMNIENIA-KOLEJNY RAZ PODAJĘ WAM SCHEMAT RECENZJI.
1.Wstęp/część informacyjna (to znaczy tytuł, reżyser, warto także zamieścić rok produkcji i inne podstawowe informacje, o których czytelnik twojej recenzji powinien się dowiedzieć)
2.Rozwinięcie:
- krótkie przedstawienie tematyki filmu (tutaj możemy zamieścić informacje dotyczące akcji filmu, czyli jednym słowem streszczenie fabuły, oraz krótko scharakteryzować głównych bohaterów, ew. wspomnieć o problematyce filmu)
- ocena krytyczna poszczególnych części filmu
3.Zakończenie (czyli twoja subiektywna ocena, jak ty oceniasz ten film).