Klasa 2a BSI

Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 2a – Język polski

Temat: Doskonalimy sztukę pisania recenzji filmowych.

Na ostatniej lekcji  z przyjemnością zatopiliśmy się w bogactwie różnorodnych gatunków filmowych i podjęliśmy próbę zdefiniowania kilku z nich. Dużym zainteresowaniem cieszył się film historyczny oraz przygodowy. Wiele zekranizowanych lektur szkolnych mieści się właśnie w tym obszarze.

Filmowe ekranizacje lektur szkolnych ( w tym-tym historycznych)  to właściwie osobny rozdział w historii kinematografii. Wraz z rozwojem kina twórcy sięgali po sprawdzone, najlepsze historie, stworzone przez wybitnych pisarzy i poetów. W zamyśle tworzone były jako uzupełnienie odbioru znakomitych dzieł literackich, dziś niekiedy są również zastępstwem dla samej literatury. Wielkim powodzeniem wśród uczniów cieszy się bogata kolekcja lektur szkolnych online na vod.pl . Zobaczcie sami:

https://vod.tvp.pl/kolekcja/lektury-na-ekranie,47077909

Znajdziecie tam wybitne ekranizacje lektur, które przerabiamy podczas zajęć języka polskiego. Dziś samodzielnie wybierzcie sobie dowolny film historyczny, który w tym tygodniu obejrzycie w domu  i spróbujcie zredagować jego recenzję.

DLA PRZYPOMNIENIA-KOLEJNY RAZ PODAJĘ  WAM SCHEMAT RECENZJI.

1.Wstęp/część informacyjna (to znaczy tytuł, reżyser, warto także zamieścić rok produkcji i inne podstawowe informacje, o których czytelnik twojej recenzji powinien się dowiedzieć)

2.Rozwinięcie:

  • krótkie przedstawienie tematyki filmu (tutaj możemy zamieścić informacje dotyczące akcji filmu, czyli jednym słowem streszczenie fabuły, oraz krótko scharakteryzować głównych bohaterów, ew. wspomnieć o problematyce filmu)
  • ocena krytyczna poszczególnych części filmu

3.Zakończenie (czyli twoja subiektywna ocena, jak ty oceniasz ten film).

Related posts

Leave a Comment

Skip to content